pondělí 27. května 2013

Domácí těstoviny? Ano!

Už delší dobu jsem si s tím nápadem pohrávala - udělám si domácí těstoviny. Babička mi prozradila, že jí už mnoho let leží někde vespod kredence zcela nepoužívaný ale funkční strojek na těstoviny. Takže jsem se rozhodla, že se do toho některý víkend opřu:).

Nakonec jsem se do toho pustila tenhle víkend, kdy jsem měla na návštevě doma sestřenku. Poté, co jsem splnila její standardní přání - krupicovou kaši a bábovku (bez příslibu těchto dvou dobrot by asi nepřijela a nebo bych to poslouchala ještě dlouho) :), jsem se rozhodla, že k obědu zkusím uplácat domácí těstoviny.

Našla jsem si recept:

150g hladké mouky
150g hrubé mouky
3 vejce
2 lžíce olivového oleje

Toto se smíchá a vypracuje rukama v hladké táhlé nelepivé těsto. Samozřejmě je možná občas dolít olej či dosypat mouku, aby to mělo správnou konzistenci.

Těsto se potom nechá tak půl hodiny odpočinout pod vlhkou utěrkou. Mezití můžeme dát do velkého hrnce vařit vodu.

Já jsem nakonec těstovinový strojek nepoužila. Těsto jsem válela válečkem a šlo to poměrně dobře. Chce to těsto rozválet na co nejtenčí plát do tvaru oválu či obdélníku. Vzhledem k tomu, že jsem še rozhodla dělat dlouhé silnější nudle (tagliatelle), tak jsem čerpala z jedhono moc fajn nápadu, který mi ulehčil práci a nahradil mi dlouhé řezy podle pravítka. Rozválený plát těsta z obou stran posypeme hladkou moukou a po delší straně stočíme do ruličky. Tu potom jednoduše nakrájíme na šneky, které jsou stejně široké (přibližně). 

Šneky prosypeme moukou a potom je akorát rozděláváme na nudle. Já z nich rovnou tvořila hnízda.
Je to vážně jednoduché, s trochou mouky se nic nelepí.

Potom už se jen tyhle hnízda hodí do vroucí vody, trochu je musíme promíchat (jemně), aby se neslepila, a vaří se asi jen 4 minuty. Doporučuju na základě vlastní zkušenosti vařit postupně po menších dávkách, když jich do vody naházíte moc najednou, je to lehce neovladatelné. Potřebují zkrátka dostatečný prostor.

 Potom můžeme servírovat. 

K těstovinám jsem si připravila smetanovou omáčku. Na másle jsem orestovala najemno pokrájenou cibuli, jarní cibulku (bílou část) a česnek. Přidala jsem spařené listy špenátu ze zahrádky a medvědího česneku. Když se vše chvíli podusiło, zalila jsem to smetanou na vaření, do které jsem přidala nakrájenou mozzarellu a trochu nivy. Nechala jsem krátce povařit a přitom jsem do omáčky nadávkovala čerstvé bylinky ze zahrádky (bazalka, tymián, rozmarýn, oregano). Potom už stačí jen trošku pepře, malý kousek pokrájené chilli papričky a případně trocha soli.

Omáčka byl takový výtvor alá co dům a zahrada dali, ale byla geniální. Opravdu dobrota. 

Servírovala jsem s nakrájenými rajčaty a jarní cibulkou. A všichni jsme se olizovali až za ušima:). Takže domácích těstovin se nebojte, zabere to trochu času, ale budete ze sebe mít radost:).

Žádné komentáře:

Okomentovat