úterý 21. května 2013

Letní počasí a salát z nových brambor a žampionů

Už jsem delší dobu nepsala žádný příspěvek, protože nebylo moc o čem psát. Držela jsem týdenní očistnou kůru, při které jsem nic moc nejedla a spíš jsem se snažila kuchyni vyhnout, abych nepodlehla lákadlům. Na tuhle kůru navázalo letní počasí, zahrádky, efekt čištění se byl asi v tu ránu pryč:-). Ale kromě otevřených zahrádek, oroseného piva, zmrzliny na každém rohu atd. s sebou pro mě letní počasí přináší chuť na lehčí jídla.

Včera jsem měla celý den chuť něco dobrého uvařit a vyloženě jsem se chtěla vyhnout klasikám, které vařím často (těstoviny a jim podobné). Převážila chuť objevit něco nového, nevyzkoušeného a obohatit jídelníček.

Takže jsem trochu pátrala a nakonec jsem se inspirovala z internetu a uvařila jsem salát z nových brambor a žampionů. A musím říct, že tohle jídlo s radostí zařadím do jídelníčku, je to dobrota.

Budeme potřebovat:
nové brambory 
žampiony
anglickou slaninu
olivový olej
vinný ocet
2 stroužky česneku
rajčata
zelené olivy
jarní cibulku - zelenou část
sůl
pepř

Nejdřív si očistíme brambory - necháme je ve slupce (obsahuje spoustu vitamínů), pouze omyjeme kartáčkem a dáme je vařit.



Potom si očistíme žampiony a pokrájíme na menší kousky, záleží jak velké houby máme, salátu sluší, když jsou kousky větší, takže klidně jen na půl. Já měla větší, proto jsem je krájela na čtvrtky.


Dál si připravíme ze lžíce oleje, lžíce octa, promačkaného česneku a trochu soli zálivku.


Slaninu pokrájíme na menší kousky a na trochu oleje je dáme na pánev opéct do křupava. Potom opatrně vyndáme z pánve a položíme na ubrousek. Olej, který nám zůstane, necháme na pánvi a rozehřejeme jej. Potom do něj na krátkou chvíli vložíme žampiony a pořádně je orestujeme ze všech stran.


Mezitím by se nám už měly uvařit brambory, takže z nich slijeme vodu a nakrájíme je na menší kousky, já je krájela na silnější plátky. Vložíme do mísy, zalijeme připravenou zálivkou a opatrně promícháme.


Potom přidáme slaninu a žampiony. Nakrájíme si rajčata na menší kousky, taky je přidáme do mísy. Dále přidáme olivy a nakonec omytou a nakrájenou zelenou nať z jarní cibulky.


Okořeníme podle chuti a podáváme.

Opravdu mi to chutnalo, chystám se brzy vyzkoušet zase jiné varianty receptů s bramborami, teď to opravdu přijde vhod. Tak doufám, že to vyzkoušíte a podělíte se se mnou o názor.


Žádné komentáře:

Okomentovat