pondělí 5. srpna 2013

Koláč z černého rybízu

Černý rybíz jsem nikdy neměla ráda. Od dětství nám roste na zahradě a já ho zcela záměrně ignorovala, protože mi nechutnal. Ale moc mi nechutná v čerstvé formě. prč teda nezkusit třeba koláč?

Letos jsem se pochlapila a rozhodla jsem se udělat nějaký rychlý koláč. pátrala jsem na internetu po receptu, který by mi vyrazil dech, ale asi jsem pátrala špatně. Takže jsem nakonec zvolila klasiku a musím říct, že jsem byla nadšená:-).


Ingredience:
polohrubá mouka - 2 hrnky
prášek do pečiva
krupicový cukr - 1 hrnek
vanilkový cukr
3 vejce
olej - asi 1/4 hrnku
3/4 hrnku mléka - vlažného
černý rybíz - omytý odstopkovaný

+ drobenka: máslo, mouka, cukr

Nechtělo se mi špinit mixér, takže jsem vše míchala ručně.

Dáme si rozehřát troubu na 170 °C.

Rozmícháme si v míse žloutky s cukrem, když jsou pořádně rozšlehané, přidáme postupně mouku s práškem do pečiva, mícháme, aby se nedělaly hrudky, ředíme mlékem, přidáme olej a mícháme.

Bílky si našleháme (nebo nadělíme k našlehání někomu kdo se vyskytuje poblíž a nečinně přihlíží) v tuhý sníh.

Vymažeme si pečící nádobu - plech/mísu, já zvolila dortovou formu - a vysypeme moukou/strouhankou/kokosem.


Bílky vmícháme do těsta, smícháme a vlijeme do formy. Navrch nasypeme rybíz a dáme péct. Mě se povedlo asi udělat řidší těsto nebo jsem měla extrémně těžký rybíz, prostě mi klesl na dno. Chuti to neubere, v podstatě ani vzhledu, ale kdyby jste se toho chtěli vyvarovat, nechte těsto chvíli péct a rybíz nasypte navrch až po chvilce. Možná, že to ale u mě bylo způsobené i tím, že jsem to pekla v dortové míse, tzn. měla jsem vysokou vrstvu těsta. Mám zkušenosti, že když to peču na plechu, nestává se mi to.



Mezitím si můžeme navrch připravit drobenku, kterou po chvíli pečení posypeme buchtu/koláč.

Že je to upečené všude poznáme tak, že zapíchneme špejli doprostřed, jakmile se těsto nelepí, je hotovo.


Dobrou chuť:).




Žádné komentáře:

Okomentovat