čtvrtek 16. ledna 2014

Vaječno-ovesná omeleta plná zeleniny

To zase jednou byl spontánní nápad o takové síle, že jsem ho musela rovnou zkusit. Po práci jsem přišla domů, s Vášou jsme se převlékli, vzali psy a vyrazili jsme si zaběhat. Po 7 kilometrech krásného proběhnutí jsem doma začala narychlo uvažovat co povečeříme a přepadla mě chuť na vajíčka. A napadla mě omeleta.


Pak už to bylo co dům dal, ale vznikla z toho geniální omeleta a nadšená jsem z ní byla natolik, že jsem se rozhodla vám to sem sepsat jako dobrý tip a zároveň to zaznamenat i pro sebe, protože běžně si svoje momentální výmysly nezapisuju, ale tohle by byla vyloženě škoda:).

Abych to s tou sebechválou nepřeháněla, finální zapékání v troubě nemám ze své hlavy, ale z nového Apetitu. Tak se to hezky sešlo, že zrovna ten den jsem si ho přečetla:).

Ingredience:
4 vejce
trocha smetany
trocha mléka
ovesné vločky (já měla drcené)
sůl, pepř
nasekaná čestvá petrželka
nadrobno nakrájený kus nivy
růžičková kapusta
cherry rajčata
máslo

Rozehřála jsem si troubu na 180 (gril/pečení shora) a připravila pánev (která potom může do trouby) na sporák.

Nejdřív jsem si udělala kapustičky "na zádíčka" - okrojila jsem kapustičkám košťály a obrala pár horních listů, rozkrojila jsem je napůl, opláchla, otočila všechny řezem nahoru a posolila. Potom jsem si na pánev dala rozpustit trochu víc másla a jakmile bylo rozpuštěné, naskládala jsem tam vedle sebe kapustičky řezem dolů a nechala jsem je tak 3-4min dělat. Potom jsem ztlumila plamen, jednu po druhé jsem je otočila a na chvíli zakryla pokličkou, aby došly.

Nakrájela jsem si cherry rajčata na 1/2 (nebo lze na 1/4 - jak komu vyhovuje). V misce jsem si mezitím smíchala 4 vejce, trochu smetany, trochu mléka a vločky (poměry podle oka, tak aby to byla hustší konzistence, ale ještě trochu tekutá). Pořádně jsem to promíchala a přidala koření, petrželku a nivu.

Po dalších asi 4 minutách jsem plamen pod pánví zesílila a přihodila rajčátka, promíchala a nechala chvilku opékat. Směs z vajec jsem ještě promíchala a vlila na pánev na zeleninu.

Omeletu jsem dělala 10 min na sporáku, nejdřív na velkém plameni, ke konci jsem trochu ztlumila. Jde o to, aby ztuhla. Potom jsem pánev s omeletou dala na pár minut do rozpálené trouby, kde se krásně zapekla omeleta z vrchu. A je to:).


Žádné komentáře:

Okomentovat